keskiviikko 2. maaliskuuta 2011

Matkaan

Tämä blogini on matkakertomus. Se kertoo yhden naisen matkasta, jonka päämäärä on Taivas. En kulje sitä yksin, vaan Hänen kanssaan, joka on minut matkalle laittanutkin. Hänen kanssaan, joka sanoo itse olevansa tie. Ainut tie perille- Jumalan luokse Taivaaseen. Hän myös odottaa minua siellä perillä. Hän- JEESUS KRISTUS.


Kun tulin uskoon 19 vuotta sitten, rukoilin Jumalalaa, että Hän ottaisi minut kouluunsa. Opettaisi ja kouluttaisi palvelijakseen. Tämän rukouksen jälkeen näin unen. Siinä olin hakemassa postia laatikosta ja siellä oli minulle kirje. Avasin kirjeen kävellessäni sisälle. Kirjeessä luki: ” Sinä olet saanut opiskelupaikan, sinut on hyväksytty kouluun ”


Jumalan kouluun hakeutuminen tiesi useita kompuroimisia ja nilkan nyrjähdyksiä. Se tiesi lukemattomia kyyneleitä, itkua ja ahdistusta, jossa itku oli muuttunut joksikin isommaksi. Sellaiseksi, jossa kyyneleet loppuu ja ruumis täristen huudan apua Jeesukselta, ainoalta auttajalta.


Jumalan koulussa olen tullut tutuksi monen sairauden kanssa, kivun ja vajavuuden kanssa. Olen joutunut luopumaan ja luovuttamaan. Olen uupunut ja masentunut. Valittanut ja kiukutellut.- Jeesus on kuullut kaiken. Kaikki on Hänellä tiedossaan.


Mutta eihän matka ole pelkkää sairautta ja raihnaisuutta. Se on myös iloa, ennen kaikkea tiedosta, että tiedän että olen Jeesuksen oma. Olen saanut syntini anteeksi ja päämääräni on Taivas. Olen oppinut paljon, olen saanut paljon lupauksia ja lohdutusta. Paljon ihania uskonystäviä, turvallisen ja yhä rakkaammaksi käyvän seurakuntakodin. Olen saanut armon tulla uskoon, Jeesuksen omaksi. Siitä kiitän lakkaamatta! Ja vaikka on paljon vaikeuksia, on myös ihania keidashetkiä, rukousvastauksia, lepotaukoja. Ja niiden tilalle, joista jouduin luopumaan, Jumala antoi monin verroin parempaa, jota en edes ennen tiennyt olevankaan.


Aion olla rehellinen näissä teksteissäni. Joskus kuulee, että kun tulee uskoon, kaikki vaikeudet katoaa. On rikkautta ja terveyttä, ylellisyyttä ja kaikkea hyvää. Mutta ei se niin ole, ei todellakaan. Jeesuksen omat maksavat hintaa, mutta se on hinta pelastuksesta. Jeesus maksoi valtavan hinnan ristillä kuollen sinun puolestasi ja minun puolestani. Jokaisen ihmisen puolesta. Hän otti päälleen jokaisen ihmisen jokaisen synnin. Jokaisen sairauden. Jokaisen laiminlyönnin, hyväksikäytön. Jokaisen tuskan, lyönnin, hylkäämisen, mitätöinnin, pahoinpitelyn, raiskauksen. Hän vei ristille pelkosi, masennuksesi, väsymyksesi, uupumuksesi, väärinymmärretyksi tulemisesi, harhailusi, saamattomuutesi, ahdistuksesi… ja ja , luetteloa voisi jatkaa loputtomiin. JA SE SATTUI ! ! Mutta tämä oli Jumalan ainoa suunnitelma, varasuunnitelmaa ei ollut. Oli meidän ainut toivomme, että Jeesus suostui siihen. Ja minäkin pääsin matkalle- kotimatkalle.


Tulisitko sinäkin?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti